MuLaKaN hIdUPmU dENGAN.....


Sunday, July 26, 2009

..:AgeNdA KuffaR :..

Salam pertemuan buat sahabat2 yang dirindui kerana Allah s.w.t…

Segala pujian buat Allah s.w.t kerana dengan izinNya, kita masih diberi kesempatan untuk merasai nikmat iman, islam dan diberi peluang untuk menyambung perjuangan Rasulullah yang tercinta..selawat dan salam buat baginda, para sahabat, keluarga beliau dan seluruh umat Islam di dunia..jua buat sahabat2 yang berjihad di Palestin, iraq dan seluruh dunia…
Khaifa halukum?
Ana harap sihat…semoga berada di bawah rahmat Allah sentiasa n dijauhi daripada segala jenis penyakit..
Hari ini, ana nak bangkitkan issu sensitiviti Islam..sedar tak sedar golongan kufar semakin rancak mempermainkan agama kita, Islam yang disayangi.
Al-kisah…

Baru-baru ni ana ada download video islam kat youtube.tak ingat bila ...dapat la juga nasyid2 yang best…then leading to a nice video clip..about “warkah ke syurga…means bacalah quran , zikir n dsb)..tiba2 link ngan satu video clip..bertajuk surat dari bapa…
Ana pun download la ….ingatkan kata2 semangat dari tokoh2 islam ke….rupa2 nya…diorg cuba nak putar belitkan isu akidah…terkejut juga ana …ana ingatkan mereka guna ayat Al-Quran..tapi in English..video ni cam blurr skit..so orang islam tak leh detact…tapi ana dah terdetik dah rase tak sedap hati…kalu tak silap ana ..mereka orang yang tak tahu malu ni guna ayat Bible…http://www.youtube.com/watch?v=uDJkN7PxuLM
mereka tulis...Dengan kasih bapaMu Allah yang Maha Kuasa….(ana nasihatkan kita mengucap syahadah balik lepas baca n lihat video ni). patutlah kita di nasihatkan berhati2 jika hendak baca bible..kerana setiap perkataannya boleh memesongkan akidah kerana apabila kita membacanya boleh menyebabkan kita membaca sesuatu yang bertentangan dengan Allah..
Kat sini , mereka cuba untuk menerapkan konsep Tuhan bapa, tuhan anak..konsep ini salah sama sekali…kerana Allah adalah yang maha satu..tidak beranak n tidak diperanakkan....kita manusia, adalah hamba Allah…Allah sebagai tuhan kita, pemilik sekalian alam…berkuasa dan tidak memerlukan keluarga….Allah tidak bergantung pada sesuatu..betulkan akidah kita balik..entah beberapa orang yang dah terpecaya dengan video ini..

Firman Allah di dalam Al-Quran:
“katakanlah (wahai Muhammad) Tuhanku ialah Allah yang Maha Esa. Allah yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon segala hajat. Ia tidak beranak dan tidak pula diperanakkan. Dan tiada siapa yang setara dengannya.”


(surah Al-Ikhlas)

Macam-macam yang dah difitnahkan ke atas Islam…filem fitna, karikatur nabi Muhammad s.a.w…dsb..Sebagai seorang muslim , kita hendaklah khuatir dengan hal yang berkaitan dengan Islam. Dahulu kita di kecohkan dengan holy water yang dimasukkan ke dalam air mineral
Tolong 4ward msg ni kepada sahabt2 dan ahli keluarga…sekarang kristian sedang aktif di seremban n Selangor. Kian pesat ke negeri lain. 1900 orang paderi Melayu yang baru tiba dr Singapore berada di sini.
Hati-hati dengan air mineral
1). Al-Baramkah
2). Al-Mansoi
3). Al-Bistaria
4).Al- Mansur
5). Al-Mubarakhgal
6). Al-Barakah
7)Al-Bestari

Air tersebut telah ditambah dengan holy water. Tolong sebarkan kepada semua orang Islam n sahabat2. Air ni boleh mengakibatkan lidah kelu untuk menyebut kalimah Allah@shahadah. Sebarkan..
Namun begitu, ana menegaskan bahawa hanya Allah yang berkuasa untuk memudharatkan kita..bukannya air holy yang sepatutnya di panggil dirty water…Air ini dipercayai boleh memudharatkan kita kerana dihasilkan dengan cara dan tempat yang kotor..bukannya sebab ada kuasa…ini kerana pemakanan kita amat mempengaruhi daya ingatan kita dan kebersihan hati..ini membuktikan kalimah Allah dan syahadah amat mulia…dan tidak layak disebut oleh orang yang minum air ini.. wallahualam.

Daripada Abu Hurairah RadhiyaAllahu Anhu, daripada Nabi Muhammad s.a.w: baginda bersabda: Aku tinggalkan kepada kamu dua perkara , kamu tidak akan sesat selagi kamu berpegang dengan kedua-duanya, iaitu: kitab Allah (Al-Quran) dan sunnah Rasulullah s.a.w.


















Semoga kita terus mara menentang fitnah terhadap Islam…

Maafkan ana jika terlanjur kata kerana ana hanyalah hamba yang lemah dan hanya mengharapkan keredaan Allah.
salam perjuangan




No comments:

Post a Comment