MuLaKaN hIdUPmU dENGAN.....

Tuesday, July 28, 2009

.: Do MuSliM WorShip The KaaBa?:..


Question: As Islam is against idol worship why do the Muslims worship , and bow down to the Kaaba in their prayer?


Answer:


The kaaba is the Qibla i.e.the direction Muslims face during their prayers. It is important to note that though Muslims face Kaaba during prayers, they do not worship the Kaaba. Muslim worship and bow to none but Allah.


It is mentioned in Surah Baqarah:
“ We see the turning of thy face (for guidance) to the heavens: now shall We turn thee to a Qiblah that shall please thee. Turn then thy face in the direction of the Sacred Mosque: wherever ye are, turn your faces in that direction.”
[Al-Baqarah 2 :144]

1. Islam believes in fostering unity.

For instance, if Muslims want to offer Salaah (prayer), it is possible that some may wish to face south. In order to unite Muslims in the worship of the One True Good, Muslims, wherever they may be, are asked to face in only one direction i.e. toward the Kaaba. If some Muslims live towards the west of the Kaaba they face the east. Similarly if they live towards the east of the Kaaba they face the west.

2. Kaaba is at the Centre of The World Map

The Muslim were the first people to draw the map of the world . they drew the map with the south facing upwards and north downward. The Kaaba was at the centre. Later, western cartographers drew the map upside down with the north facing upwards and south downward. Yet, Alhamdulillah the Kaaba is at the centre of the word map.

3. Tawaf around the Kaaba for indicating one God

When the Muslims go to al-masjid al-Haram in Makkah, they perform tawaf or circumambulation around the Kaaba. This act symbolizes the belief and worship of One God, since, just as every circle has one centre, so also there is only one Allah (swt) worthy of worship.

4. Hadis of Umar (may Allah be please with him).

Regarding the black stone, al-Hajar al-Aswad, there is a hadis (tradition), attributed to the illustrious companion of the Prophet Muhammad (pbuh), Umar (may Allah be pleased with him).

According to Sahih Bukhari, Volume 2, book of Hajj, chapter 56, H.No.675. Umar (may Allah be pleased with him) said,”I know that you are a stone and can neither benefit nor harm. Had I not seen the Prophet (pbuh) touching (and kissing) you , I would never have touched (and kissed) you”.

5. People stood on Kaaba and gave the adhaan. (azan)

At the same time of the Prophet, people even stood on the Kaaba and gave the ‘adhaan’ or call to prayer. One may ask those who allege that Muslims worship the Kaaba; which idol worshipper stands on the idol he worships?
Source: 20 Most common questions about Islam, by Dr. Zakir Abdul-Karim Naik, Saba Islamic Media Sdn. Bhd, pg: 26,27

Monday, July 27, 2009

.:Kita Di TipU hIdUp-hIdUp :.

Beberapa individu telah menghubungi Al-Islam dan mendakwa terdapatnya beberapa restoran mamak yang sangat meragukan. Menurut mereka, restoran ini mengaburi mata para pengunjung dengan menggantungkan ayat-ayat Al-Quran seperti ayat Seribu Dinar dan Ayat Kerusi sedangkan pemilik restoran tersebut bukanlah beragama Islam. Al-Islam rasa terkejut mendengarkan cerita daripada mereka yang seolah-olah mahukan Al-Islam membongkar perkara ini yang dianggap biadap!

Satu daripada kisah benar yang diadu oleh mangsa-mangsa..

Oleh Haikal , pekerja sektor swasta..mengatakan satu pengalaman ngeri yang tidak mampu dilupakannya

Kata Haikal, dulu dia sering berkunjung ke sebuah restoran mamak yang terletak tidak jauh dari pejabatnya. Cerita Haikal, dia sebenarnya tidak beberapa minat makan masakan mamak namun disebabkan restoran mamak itulah satu-satunya restoran yang paling hampir dengan tempat kerjanya, jadi dia sering ke situ bersama kawan-kawannya untuk minum pagi dan makan tengah hari.

Pada mulanya Haikal tidak berasa apa-apa yang mencurigakan sehinggalah pada suatu hari dia menemui ayat perhiasan agama Hindu yang digantungkan berhampiran kaunter bayaran. Peristiwa ini membuatkan Haikal berasa sedikit curiga. Tetapi dia dan rakan-rakannya tetap mengunjungi restoran itu kerana restoran tersebut turut menggantungkan ayat-ayat Al-Quran. Ini membuatkan dia masih lagi percaya yang pemilik restoran tersebut beragama Islam.

Sehinggalah pada suatu hari ketika Haikal sedang makan tengah hari, dia ternampak dua lelaki cina menghantar bekalan ayam ke restoran tersebut. Selepas dari peristiwa tersebut, Haikal tidak lagi mengunjungi restoran tersebut. Tambah Haikal, “ patutlah ayam goreng yang saya makan di situ terasa hanyir. Rupa-rupanya, saya makan ayam tidak disembelih,” cerita Haikal dengan sedikit ketawa walaupun jelas terpancar rasa marah di wajahnya. Kata Haikal, dia sudah tidak lagi mengunjungi mana-mana restoran mamak. Bagaimanapun, Haikal meminta gambarnya tidak di dirakam.
Sumber: Al-Islam, Julai, 2009, m/s 10,11

Tujuan ana postkan artikel ini kerana ana ingin highlightkan bahawa Malaysia kini tidak selamat kerana hak agama Islam diperkotak-katikkan. Terdapat banyak golongan yang cuba mencampuri adukkan makanan Muslim dengan makanan yang tidak halal..
Buktinya, walaupun JAKIM telah mengesahkan segala produk makanan yang bercampur dengan perasa makanan yang mempunyai kod E …
antaranya
E100,E110,E120, E140,E141, E153,E210, E213,E214, E216,E234, E252,E270, E280,E325, E326,E327, E334,E335, E336,E337, E422,E430, E431,E433, E434,E435, E436,E440, E470,E471, E472,E473, E474,E475, E476,E477, E478,E481, E482,E483, E491,E492, E493,E494, E495,E542, E570,E572, E631,E635, E904
diambil dari website JAKIM tiga bulan lepas
mengandungi unsur Khinzir, namun logo halal masih digunakan secara berleluasa oleh syarikat-syarikat makanan…Ana tidak tahu siapa yang patut dipersalahkan…adakah JAKIM kerana memberikan sijil halal kepada syarikat yang tidak patut menerimanya..atau JAKIM kerana tidak begitu teliti ketika memeriksa kandungan makanan yang sepatutnya diperiksa dari akar umbi…atau syarikat makanan yang tidak jujur dalam mencampurkan sedative makanan ini walaupun telah diharamkan oleh JAKIM bagi produk Islam. Namun begitu, kita sebagai pengguna Islam WAJIB mengambil berat akan makanan yang akan kita makan…kerana ianya akan mengalir ke dalam tubuh kita dan akan menjadi darah daging kita…kesannya akan mempengaruhi daya ingatan dan kesucian hati…kerana ilmu (Nur=cahaya) tidak akan masuk ke dalam hati-hati yang gelap.. wallahualam

Justeru, ana mengambil peluang ini sebagai salah seorang agen pengedar HPA (ahli yang lelap, maafkan ana ), produk Islam yang halalan Toyibbah, menyeru kepada semua penduduk Islam untuk membeli produk Islam ini..Bayangkan saham anda di akhirat kerana anda dapat membantu produk Islam, Membantu orang Islam, memartabatkan ekonomi Islam dan bersaing dengan ekonomi golongan kuffar.




Caranya mudah, belilah barangan HPA yang telah dipasarkan secara meluas di seluruh Malaysia dan Asia Tenggara.. Jadilah ahli HPA seumur hidup, dengan menginfakkan wang yang tak sebeberapa nilainya , Cuma RM30 dan anda akan mendapat kit niaga HPA..selain itu, anda dapat membeli produk HPA dengan harga ahli yang jauh lebih jimat dan mendapat mata niaga..
Jom bantu ekonomi Islam…..salam perjuangan..



.: Mencari yang halal itu fardhu bagi umat Islam:..

.:KeLi HarAm Di MakAn? :.

memang nampak sedap..ikan yang pernah menjadi kegemaran ana..kini tidak lagi..

Kuala Lumpur: Ikan keli yang di ternak di 10 kolam ternakan di Perak yang didakwa menggunakan air sisa kumbahan ladang ternakan babi haram dimakan oleh umat Islam . menurut penceramah bebas, Datuk Mohd. Daud Che Ngah, apabila warna, rasa, dan rupa air itu berubah, maka air tersebut telah menjadi najis Mughalazzah, najis paling berat dalam Islam. Maka ikan yang hidup di dalamnya haram dimakan. Sementara itu, Penasihat Menteri Besar Perak bagi Hal Ehwal Islam, Datuk Kapt.(B) Mohd Najmuddin Elias mengarahkan Jabatan Agama Islam Perak (JAIP) menyiasat dakwaan kes tersebut dan mengambil tindakan segera terhadap kes tersebut yang dianggap serius .


Sumber: Al-Islam, Julai, 2009, m/s 6

Sunday, July 26, 2009

..:AgeNdA KuffaR :..

Salam pertemuan buat sahabat2 yang dirindui kerana Allah s.w.t…

Segala pujian buat Allah s.w.t kerana dengan izinNya, kita masih diberi kesempatan untuk merasai nikmat iman, islam dan diberi peluang untuk menyambung perjuangan Rasulullah yang tercinta..selawat dan salam buat baginda, para sahabat, keluarga beliau dan seluruh umat Islam di dunia..jua buat sahabat2 yang berjihad di Palestin, iraq dan seluruh dunia…
Khaifa halukum?
Ana harap sihat…semoga berada di bawah rahmat Allah sentiasa n dijauhi daripada segala jenis penyakit..
Hari ini, ana nak bangkitkan issu sensitiviti Islam..sedar tak sedar golongan kufar semakin rancak mempermainkan agama kita, Islam yang disayangi.
Al-kisah…

Baru-baru ni ana ada download video islam kat youtube.tak ingat bila ...dapat la juga nasyid2 yang best…then leading to a nice video clip..about “warkah ke syurga…means bacalah quran , zikir n dsb)..tiba2 link ngan satu video clip..bertajuk surat dari bapa…
Ana pun download la ….ingatkan kata2 semangat dari tokoh2 islam ke….rupa2 nya…diorg cuba nak putar belitkan isu akidah…terkejut juga ana …ana ingatkan mereka guna ayat Al-Quran..tapi in English..video ni cam blurr skit..so orang islam tak leh detact…tapi ana dah terdetik dah rase tak sedap hati…kalu tak silap ana ..mereka orang yang tak tahu malu ni guna ayat Bible…http://www.youtube.com/watch?v=uDJkN7PxuLM
mereka tulis...Dengan kasih bapaMu Allah yang Maha Kuasa….(ana nasihatkan kita mengucap syahadah balik lepas baca n lihat video ni). patutlah kita di nasihatkan berhati2 jika hendak baca bible..kerana setiap perkataannya boleh memesongkan akidah kerana apabila kita membacanya boleh menyebabkan kita membaca sesuatu yang bertentangan dengan Allah..
Kat sini , mereka cuba untuk menerapkan konsep Tuhan bapa, tuhan anak..konsep ini salah sama sekali…kerana Allah adalah yang maha satu..tidak beranak n tidak diperanakkan....kita manusia, adalah hamba Allah…Allah sebagai tuhan kita, pemilik sekalian alam…berkuasa dan tidak memerlukan keluarga….Allah tidak bergantung pada sesuatu..betulkan akidah kita balik..entah beberapa orang yang dah terpecaya dengan video ini..

Firman Allah di dalam Al-Quran:
“katakanlah (wahai Muhammad) Tuhanku ialah Allah yang Maha Esa. Allah yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon segala hajat. Ia tidak beranak dan tidak pula diperanakkan. Dan tiada siapa yang setara dengannya.”


(surah Al-Ikhlas)

Macam-macam yang dah difitnahkan ke atas Islam…filem fitna, karikatur nabi Muhammad s.a.w…dsb..Sebagai seorang muslim , kita hendaklah khuatir dengan hal yang berkaitan dengan Islam. Dahulu kita di kecohkan dengan holy water yang dimasukkan ke dalam air mineral
Tolong 4ward msg ni kepada sahabt2 dan ahli keluarga…sekarang kristian sedang aktif di seremban n Selangor. Kian pesat ke negeri lain. 1900 orang paderi Melayu yang baru tiba dr Singapore berada di sini.
Hati-hati dengan air mineral
1). Al-Baramkah
2). Al-Mansoi
3). Al-Bistaria
4).Al- Mansur
5). Al-Mubarakhgal
6). Al-Barakah
7)Al-Bestari

Air tersebut telah ditambah dengan holy water. Tolong sebarkan kepada semua orang Islam n sahabat2. Air ni boleh mengakibatkan lidah kelu untuk menyebut kalimah Allah@shahadah. Sebarkan..
Namun begitu, ana menegaskan bahawa hanya Allah yang berkuasa untuk memudharatkan kita..bukannya air holy yang sepatutnya di panggil dirty water…Air ini dipercayai boleh memudharatkan kita kerana dihasilkan dengan cara dan tempat yang kotor..bukannya sebab ada kuasa…ini kerana pemakanan kita amat mempengaruhi daya ingatan kita dan kebersihan hati..ini membuktikan kalimah Allah dan syahadah amat mulia…dan tidak layak disebut oleh orang yang minum air ini.. wallahualam.

Daripada Abu Hurairah RadhiyaAllahu Anhu, daripada Nabi Muhammad s.a.w: baginda bersabda: Aku tinggalkan kepada kamu dua perkara , kamu tidak akan sesat selagi kamu berpegang dengan kedua-duanya, iaitu: kitab Allah (Al-Quran) dan sunnah Rasulullah s.a.w.


















Semoga kita terus mara menentang fitnah terhadap Islam…

Maafkan ana jika terlanjur kata kerana ana hanyalah hamba yang lemah dan hanya mengharapkan keredaan Allah.
salam perjuangan




Thursday, July 16, 2009

Hayya bil Jihad...

Lia, jomlah pergi usrah
Lia, jomlah berdakwah
Lia, ummah semakin koyak
Lia, jomlah kita bangkit mengubah segalanya




Aku tidak mahu
Aku kena study
Markah semester lepas dah cukup teruk
Gara-gara dakwah, tarbiah dan program
Aku menyesal megikuti semua itu
Bosan!!
Dakwah bukan je plainly cerita rububiyah ketuhanan,tapi banyak lagi skopnya

Bukan ke islam tu syumul
Kalau nak berjaya, kena study
Waktu study, studylah
Esok kalau dah berjaya
Aku buatlah kerja dakwah tu
Kalau aku buat kerja dakwah, aku gagal dalam pelajaranku
Kan nanti aku menutup mata orang lain terhadap Islam


Lia, dakwah dan pelajaran bukan macam jongkang jongkit
Jongkang jongkit?
Apa kau merepek ni?
Ya, dakwah dan pelajaran BUKAN macam jongkang jongkit
Bila dakwah di atas, pelajaran di bawah
Bila pelajaran di atas, dakwah di bawah
Tu bukan dakwah namanya
Dan tu bukan belajar namanya


Habis tu?
Hmm, dakwah dan pelajaran kena berkadar terus
Tak boleh inversely proportional
Apa maksud kau?
Orang yang melakukan kerja dakwah dengan ikhlas
akan menemukan Allah dalam pelajarannya


Aku tidak faham
Tak pe, aku terangkan
Macam gini, bila dah berdakwah tu
Rasa senang je nak study
Bila belajar tentang mitokondria misalnya
Boleh bayangkan betapa hebatnya Allah ciptakan mitokondria


Bila belajar tentang algebra, terasa kerdilnya diri
Bila belajar tentang Hukum Boyle,
terasa akrab dengan Pencipta
Kenapa?
Sebab diri tahu bahawa hukum-hukum tersebut adalah hukum Allah
Ilmu-ilmu tersebut adalah milik Allah
Rasa senang hati nak terima ilmu
Kalau orang lain study 1 jam
Dia hanya perlu study 10 minit sahaja


Sebab apa?
Sebab ada keberkatan masa dalam studynya itu
Aku tak pernah rasa semua itu
Lain tu, selama ni kau nak cakap yang aku ikut program tarbiah dan dakwah tu tak ikhlas?


Tak, itu bukan maksud aku
Cuma kena checklah sikit hati tu
Waktu buat kerja dakwah tu,
tak berlaku tarik tali dengan Allah


Apa maksud kau tarik tali dengan Allah?
Ok, aku berikan contoh
Misalnya waktu buat kerja dakwah tu
Terdetik tak kat hati , banyak lagi yang tidak habis belajar
Terdetik tak kat hati, assignment banyak lagi
Itulah maksudnya tarik tali denganAllah
Ada keraguan dalam hati
Seolah-olah tidak yakin dengan janjiAllah
Siapa yang menolong agama Allah,
nescaya Allah akan menolongnya (Surah Muhammad, ayat 7)


Kita melakukan jual beli dengan Allah,tapi kita tidak bayar lagi
Kita berdoa, tapi tak de kesungguhan dalam doa kita
Kita berdakwah, tapi hati kita tiada dengan Allah

Lia dah faham
Lia kena banyak muhasabah
Lia dah study dari tadi, tapi tak masuk-masuk



Lia tahu itu maksudnya peringatan dariAllah
Lia yang tahu hukum berdakwah tidak mengerjakan kerja tersebut

Lia, sahabatku,
Seorang ibu pernah mengatakan
Aku ingin dakwah terlihat dalam setiap perbuatanku
Setiap kali aku bergaul dengan jiranku,
aku ingin mereka merasakan kemanisan iman dan Islam
Setiap kali jiranku melihat kebahagian rumahtanggaku,
aku ingin mereka merasakan keindahan Islam
Lia, itulah yang inginku ku bentuk dalam diriku
Aku ingin setiap perbuatanku menjadi manifestasi dakwah itu sendiri
Pelajaranku, hubunganku dengan keluarga dan sahabat, segalanya adalah dakwah
Moga kita bersama dalam usaha merealisasikannya

Lia, aku ingin berkongsi dua kisah,
Pertama, mengenai kisah Assyahid ImamHassan AlBanna
Dan kedua kisah sahabatku di Indonesia
Moga kedua-dua kisah ini dapat kita renungkan bersama
Menjadi motivasi buat kita untuk terus berada dalam mandala ini.


Lia, kau pastinya arif mengenai Assyahid Imam Hassan AlBanna..
Dakwahnya menyinari hati umat manusia di saat itu.
Dia berdakwah sehingga kekawasan perkampungan di gunung-gunung yang tinggi.
Semua manusia mengenalinya.
Tanyakan sahaja dijalanan di saat itu,

kenalkah kamu dengan Assyahid Imam Hassan Al Banna,
pasti semua mengenalinya kerana kerja kerasnya di dalam perjuangan dakwah .
Lia, aku akui sememangnya untukberjaya dalam pelajaran, kita kena berusaha.
Itu Sunnatullah.
Tapi Lia,
kemenangan Islam takkan tertegak dengan kata-kata, dengan mimpi sahaja.
Untuk memastikan kejayaan dakwah, kita juga kena berusaha. Itu juga adalah Sunnatullah.
Kemenangan Islam memerlukan pengorbanan dari pengikutnya.


Lia, aku kongsikan pembacaanku dalam buku Detik-detik Hidupku
karangan Assyahid Imam Hassan Al Banna:


apabila Dia mahukan segala sesuatu urusan/ perkara
Dia akan mempermudahkan hambaNya itu untuk mencapainya.
Pada malam sebelum ujian nahu, saya telah bermimpi.
Di dalam mimpi tersebut,
saya sedang berada dalam sebuah perahu bersama-sama ulama yang terkenal.
Perahu itu sedang berlayar di Sungai Nil.
Salah seorang ulama itu menghampiri saya.
Dia memakai pakaian orang-orang di pedalaman Mesir.
Dia menyoal saya,
Dimana syarah (huraian) Ibnu Aqeel mengenai al-Afiyah?
Saya menjawab, Ini dia!
Katanya, Mari kita ulangkaji sebahagian darinya
.Buka ke muka surat sekian-sekian .
Saya pun membuka ke muka surat-muka surat yang disebutkannya
dan mula mengulangkaji.
Kemudian saya terkejut jaga.
Saya sangat gembira.
Pagi esoknya saya menduduki ujian.
Saya dapati kebanyakan soalan datang dari muka surat-muka surat
yang saya baca di dalam mimpi tersebut.
Ini semua adalah rahmat Allah.
Allah telah memberi rahmat istimewa kepada saya.
Mimpi yang benar adalah sumber maklumat kepada seorang Mukmin.
Segalapuji bagi Allah, Tuhan Semesta Alam.>>







Itulah rahsia kejayaan seorang Mukmin
Seorang sahabat di Indonesia pernah bercerita mengenai pelajarannya.
Alhamdulillah, dia memperolehi yang terbaik.
Dia ingin mempertahankan prestasi terbaik untuk Allah, agama Allah.
Disudut lainnya, dia tidak suka mengejar dunia,
bersaing untuk berasa hebat.
Dia hanya ingin memberikan yang terbaik sebagai hamba Allah.
Dahulu dia bukan begitu.
Dia pernah kecundang.
Dia pernah bertanya kepadaAllah
- Ya Allah, kenapa engkau mentakdirkan prestasi yang baik buat temanku?
Apakah temanku itu punya alasan yang kuat sehingga Engkau menolongnya.
Aku mempunyai mimpi yang besar untuk menegakkan agamaMu melalui pergerakan dakwah. Maka aku mohon bahawa aku harus berjaya.


Lalu Allah memberitahu dirinya melalui suatu kisah sahabat yang dijamin masuk syurga, padahal seharian ibadahnya sama saja seperti sahabat yang lain.
Dan ketika ditanya prinsip hidupnya,sahabat itu menjawab
"Aku tak suka membanding-bandingkan apa yang Allah berikan kepada hamba-hambaNya.
Aku yakin Allah Maha Baik dan menjamin kebaikan untukku dalam situasi sulit atau lapang.
Aku akan tetap redha kepada Allah dalam situasi apapun.
Aku akan tetap bersaksi bahawa Allah adalah Robb yang Maha Esa,
meskipun gunung-gunung harta itu milikku atau aku tak punya harta sedikit pun

Lia, saya teringat email yang pernah saya terima dari seorang kawan.
Tulisannya benar-benar terkesan dihati saya.
Dia bercerita tentang seorang wanita yang
terkena penyakit disebabkan poliovirus semenjak kecil.
Kisah ini kisah benar.
Saya namakan wanita ini A.
A memerlukan tongkat untuk berjalan.
A tidak berapa cantik, tidak slim dan tidak tinggi.
Satu sahaja keinginan A.
A ingin sesiapa sahaja yang melihatnya mengucapkan Subhanallah.
Keinginan A tercapai.
Bila A belajar di sekolah menengah dan berjaya,
manusia yang ditemuinya mengucapkan Subahanallah.
Bila A berjaya masuk ke universiti,
sekali lagi orang ramai mengucapkan Subhanallah.
Bila A menyudahkan pelajarannya,
sekali lagi manusia mengucapkan Subhanallah.
Dan sekali lagi orang ramai mengucapkan Subhanallah
apabila A mengahwini seorang lelaki yang kacak dan beriman.
Orang ramai tertanya-tanya, apa yang mampu A berikan kepada suaminya.
Takdir Allah menentukan yang sebaiknya.
Allah mengurniakan A dan suaminya 3 orang anak yang comel dan sempurna.
Sekali lagi orang ramai mengucapkan Subhanallah.
Dengan kecacatanya, A masih mampu membuat manusia mengingati Allah.
Sejarah menunjukkan kita bahawa rupa paras bukan persoalan utama.

Ingat lagi tentang Abdullah bin Ummi Makhtum.
Dia sahabat nabi yang buta.
Dia mahu membawa panji bendera Islam.
Katanya, buta menyebabkan dia tidak takut
kerana dia tidak akan dapat melihat bilangan musuh.
Akhirnya dia syahid.
Mereka yang menemui mayatnya tidak dapat mengecamnya
kerana terlalubanyak luka parah yang dialaminya.Subhanallah.


Pasti Lia ingat lagi Assyahid SheikhAhmad Yassin.
Dia cacat.
Duduk di atas kerusi roda.
Tapi apa yang telah dialakukan?
HAMAS berdiri dengan izzah.
Musuh menggeruninya.


Lia, kita sempurna.
Ayuh lakukan sesuatu untuk Islam.
Ayuh berada dalam saf perjuangan.

sumber:
http://www.rakanmasjid.com/

~Coretan ana
~~<@ Salam jihad sahabat..
ana kongsikan coretan kehidupan di atas hasil perkongsian daripada sahabat baik ana
Syukran khasira ya sahabat..
Tujuan utama ana postkan kisah diatas adalah sebagai peringatan kita bersama
seandainya kita mendengar getaran suara kekasih tercinta, junjungan besar nabi Muhammad S.A.W di saat baginda ingin di cabut rohnya ..baginda masih lagi mengingati kita, ummat baginda..ummat akhir zaman.. malahan baginda sanggup menerima seluruh kesakitan sakaratu maut demi ummatnya..malah baginda merindui kita, ummatnya yg merindui dan menghidupkan sunnah Baginda seolah-olah kita melihat baginda hingga menimbulkan cemburu di hati para sahabat2 kesayangan Baginda yang lagi banyak berjasa buat Islam..berperang di medan jihad dan nermacam2 lagi..
Namun, sedarkah kita? kita lebih mengingati tarikh lahir sendiri yang tidak mahu membantu menjadi rantaian dakwah Baginda..Mencintai Baginda bukanlah sekadar menyambut Maulidur Rasul..tapi keikhlasan kita untuk menyambung dakwah

Dakwah tidak payah sahabat2 ku tersayang..Dakwah hanya perlu amar ma'ruf dan nahi mungkar..caranya banyak...sahabat boleh berdakwah untuk diri sendiri, keluarga, sahabat, masyarakat dan sebagainya..
dakwah bukan sekadar memberi nasihat..namun setiap apa yang diniatkan kerana Allah untuk menyebarkan Islam di kira dakwah..gunakan seluruh kelebihan yang digunakan oleh Allah untuk berdakwah..mata untuk melihat kebesaran Allah, mulut untuk memberi nasihat dan menegur kemungkaran, tangan untuk menulis artikel2 di blog ataupun di majalah2 Islam..dan sebagainya..Hargailah anugerah Allah yang percuma ini..yang tiada bandingannya ..




adakah kalian sanggup melihat sahabt2 kita bersusah payah untuk menegakkan daulah Islamiyah sedangkan kita hanya berpangku tangan ..malah ada yang sanggup memenuhi masa yang telah diamanahkan ini dengan maksiat..apakah yang akan kita jawab kepada mungkar dan nakir di alam barzah ini..Allah tidak memerlukan kita..tapi kita yang memerlukan rahmat Allah ...takkan kita baru hendak berdakwah ketika negara kita telah diserang oleh Yahudi laknatullah seperti daudar2 seIslam kita di Palestine, Iraq, Afghanistan,Ambon dan sebagainya..Setiap daripada kita amat penting untuk kemajuan Islam..Ayuh sahabat..kita bersama saf perjuangan...Bantullah Agama Allah ini selagi diberi ruang untuk bernafas di muka bumi ini..Jadikan dirimu sebagai mutiara2 Islam yang menyinar di dalam lautan dalam ..gambaran tekanan ideologi2 yang menyesatkan...salam jihad sahabat2 ku...peringatan ini untuk ana sendiri juga..Ya Allah , hambaMu ini hanya memohon keredhaanMu..terimalah ia sebagai amalan dariku..Ameen..
Harapan ana hanyalah dapat di gambarkan melalui
secebis daripada lirik nasyid kegemaran ana ini...
Menjadi harapan
untukku menyaksikan
ummat yang bertuah ini
kembali bersatu hati
buangkan yang keruh
ambillah yang jernih
tiada yang diimpikan
melainkan perpaduan..
lupakanlah
segala persengketaan
singkap kembali
tali persaudaraan
dan juga nasyid.
dendangan sourul amal
tajuknya: Bersatu ke Medan Jihad.
Marilah kita2 bersatu..
mara bersama..
ke medan jihad..
Menyahut seruan Tuhan yang Esa}2*
Pergi bersama ..laungan takbir}2*
Marilah kita bergandingan bahu..
Bersatu teguh mara bersama..
Usahlah kita terus terleka
Allah pasti bersama dengan kita..
Jangan takut janganlah gentar..
Terhadap musuh2 Allah
tegakkan kemakrufan }2
runtuhkan kemungkaran}2
bersama laungan takbir}2
Robohkan rangkaian penindasan..
Tegakkan Islam agama tercinta
Bersama kita tegakkan ukhuwah
Syariat matlamat kita yang utama..
Marilah kita2 bersatu..
Mara bersama ke medan jihad..
Menyahut seruan Tuhan Ynag Esa
Pergi bersama laungan Takbir..
*salam rindu untuk semua sahabat2 ana yang tersayang, yang telah banyak membantu sahabatmu ini ..dan juga buat semua sahabat2 yang bersama saf perjuangan sama ada yang masih hidup atau yang telah kembali ke Rahmatullah..semoga Allah memberkati kita semua..Ameen..
Alhamdulillah ya Allah da inna uhibbuka YA Rasulullah..

Tuesday, July 7, 2009

..:Konsert Antara Dunia.~Jangan Ketinggalan...


KONSERT ANTARA DUNIA

TARIKH : 1 OGOS 2009

MASA : 7-11 MALAM

TEMPAT : STADIUM MELAWATI, SHAH ALAM.

PERASMIAN OLEH TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT

MENYAKSIKAN PERSEMBAHAN OLEH :KUMPULAN SOUTUL HARAKAH DAN UNGU DARI INDONESIA, RABBANI DAN MEET UNCLE HUSSIN.

ANDA DIJEMPUT BERAMAI-RAMAI

Sumber <GAMISDAILY>