MuLaKaN hIdUPmU dENGAN.....


Thursday, February 25, 2010

ya Rasulullah SAW ..kAMi MeRiNdUi mu

"....Pada hari ini, Aku telah sempurnakan bagi kamu agama kamu, dan Aku telah cukupkan nikmatKu kepada kamu, dan Aku telah redakan Islam itu menjadi agama untuk kamu....." (Al-Maidah:3)

Saat turunnya ayat ini, bergenanglah air mata para sahabat, lantaran terlalu sedih untuk berpisah dengan baginda..Ketiadaan dan kehilangan Baginda sangat dirasa..

Dan Muhammad hanyalah seorang rasul; sebelumnya telah berlalu beberapa rasul. apakah jika dia wafat atau terbunuh , kamu berpaling ke belakang (murtad)? barangsiapa berbalik ke belakang , maka ia tidak akan merugikan Allah sedikit pun .Allah akan memberi balasan kepada orang yang bersyukur. ( ali -Imran :144)


Pernah satu ketika, sedang Rasulullah berkumpul di dalam satu majlis bersama para sahabat, tiba-tiba bergenang air mata Baginda Rasulullah s.a.w. Para sahabat gelisah melihat sesuatu yang tidak mereka senangi di wajah Rasulullah. Bila ditanyakan oleh Saidina Abu Bakar, baginda mengatakan bahawa baginda terlalu merindui umatnya di akhir zaman yang disebut–sebut sebagai ikhwannya. Para sahabat merasa iri hati, hinggakan Saidina Abu Bakar bertanya, “Bukankah kami ini ikhwanmu?". "Tidak, Abu Bakar. Kamu semua adalah sahabat-sahabatku. ", kata Rasulullah.

Ikhwanku itu, menurut Rasulullah s.a.w, "Mereka adalah yang belum pernah melihatku, tetapi mereka beriman dan mencintaiku. Aku sangat rindu untuk bertemu mereka."



1 comment:

  1. Rasuluallah .....tiada pengganti.......
    dulu, kini dan selamamnya........

    ReplyDelete